تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/02/10 - 07:00
کد خبر: 503033

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

گام نهایی برای مالیات بر سوداگری/ از ماندن تل آویو در شوک تا موج آگاهی

گام نهایی برای مالیات بر سوداگری/ از ماندن تل آویو در شوک  تا موج آگاهی

امروز بیشتر روزنامه ها به بالا گرفتن اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا از شرق تا غرب این کشور پرداخته و تصاویر صفحه نخست روزنامه های صبح امروز در پیشخوان مطبوعات با این موضوع عرضه شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روز‌های اخیر دانشجویان دانشگاه‌های امریکا با برپایی تجمعات علیه سیاست‌های دولت امریکا شعار می‌دهند و خواستار پایان جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه هستند. دانشگاه‌های کشورمان در تهران و شهرستان‌ها نیز شاهد تجمعات گسترده در حمایت از آرمان انسانی و اخلاقی دانشجویان امریکایی است، از این رو در این گزارش قصد داریم ضمن مرور مهمترین اخبار روز به حواشی و اتفاقات پیرامون این موضوع نیز گریزی بزنیم که در ادامه می‌خوانید.

روزنامه کیهان صفحه اول خود را با این تیتر اغاز کرد: تجمع دانشجویان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های تهران همزمان با دانشگاهیان سراسر کشور، روز یکشنبه بعد از نماز ظهر و عصر، اجتماع سراسری در حمایت از خیزش دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا و اروپا برگزار کردند. جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ظهر یکشنبه در حمایت از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا و کشورهای اروپایی تجمع کردند. تجمع‌کنندگان شعارهایی همچون «الله اکبر»، «رژیم صهیونیستی نابود باید گردد»، «فلسطین پیروز است» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

دانشگاهیان دانشگاه علم و صنعت هم در همبستگی با دانشجویان آزادی‌خواه جهان و حمایت از مردم فلسطین تجمع کردند.
به گزارش فارس، دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه‌های شهید بهشتی و علوم پزشکی تهران هم در واکنش به سرکوب دانشجویان درآمریکا و اروپا تجمع کردند.

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

در ادامه وطن امروز نوشت: موج آگاهی

روزانه بر شدت تظاهرات‌های ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا افزوده می‌شود و برخی کالج‌های اروپایی هم به صف معترضان آمریکایی افزوده شده‌اند که نشان از تغییر معادلات جهانی بعد از عملیات توفان الاقصی دارد و قضیه فلسطین را جهانی کرده است. «یووال نوح هراری» مورخ و نظریه‌پرداز اسرائیلی ۱۸ آوریل در مقاله بلندی در روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» با تاکید بر اینکه «اگر تغییر اساسی ایجاد نکنیم، به سمت شکستی تاریخی می‌رویم»، تصویری سیاه از وضعیت فعلی و آتی «اسرائیل» در نتیجه رهبران بد کنونی آن و تصمیمات فاجعه‌باری که کابینه نتانیاهو اتخاذ می‌کند، ارائه کرد.

هراری نوشت: در چند روز آتی، اسرائیل باید تصمیمات سیاسی تاریخی‌ای اتخاذ کند، که می‌تواند سرنوشت‌ آن و کل منطقه را برای نسل‌های بعد تعیین کند. متاسفانه بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) و شرکایش بارها و بارها ثابت کرده‌اند که برای اتخاذ چنین تصمیماتی صلاحیت ندارند. سیاستی که آنها سال‌ها در پیش گرفتند این بود که اسرائیل را به لبه پرتگاه ببرند. آنها تا این لحظه هیچ‌گونه اظهار پشیمانی بابت اشتباه‌های گذشته نداشته‌اند، یا هرگز برای تغییر این رویکرد ابراز آمادگی نکرده‌اند. اگر آنها به اتخاذ چنین تصمیماتی در اینجا ادامه دهند، ما و کل منطقه را به سوی ویرانی سوق خواهند داد.

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

ایران تیتر اصلی خود را اینگونه نوشت: «نتانیاهو» در هزارتوی بحران‌ها

با وجود گذشت ۸ ماه از آغاز کشتار و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، اکنون این رژیم در یک هزارتوی سیاسی، دیپلماتیک، امنیتی، اجتماعی و نظامی قرار دارد؛ وضعیتی پیچیده و متناقض که امکان تصمیم‌گیری و اتخاذ یک راهبرد درست را از نتانیاهو و دیگر مقامات کابینه‌اش گرفته است. از یک سو؛ شاهد تداوم و تشدید اعتراضات مردمی به دلیل تعلل نتانیاهو در تبادل اسرا و به نتیجه رساندن مذاکرات با حماس هستیم که این موضوع، خود مهم‌ترین عامل در خودداری ارتش رژیم صهیونیستی در حمله به رفح شده است. همزمان برخی از مقامات تندروی کابینه نتانیاهو هم هشدار داده‌ و تهدید کرده‌اند که در صورت عدم حمله به رفع، از دولت کناره‌گیری خواهند کرد.

از سویی دیگر نتانیاهو با تبعات ناشی از جنایت و کشتار در غزه در محافل حقوقی بین‌المللی مواجه شده است؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از ناظران معتقدند، بی‌بی در آستانه محاکمه داخلی به واسطه پرونده‌های فسادش نیز قرار دارد که یک وضعیت بی‌سابقه را برای رژیم صهیونیستی به وجود آورده است. یعنی نخست‌وزیر این رژیم، هم در داخل سرزمین‌های اشغالی و هم در بیرون از آن با امکان تعقیب و محاکمه قضایی روبه‌رو است.

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

خراسان امروز را این طور شروع کرد: گام نهایی برای مالیات بر سوداگری

نمایندگان مجلس در جلسه دیروز، ایرادات شورای نگهبان به یک طرح مالیاتی مهم را رفع کردند تا سرانجام پس از حدود 12 سال از مطرح شدن آن، به فرجام نهایی خود نزدیک شود. این مصوبه در صورت تصویب نهایی، فعالیت های سوداگرانه در بازارهای طلا، ارز، خودرو و ملک را زیر تیغ نظام مالیاتی خواهد برد. با این حال، بر خلاف آن چه برخی رسانه ها در این مدت القا کرده اند، این مصوبه کاری به معاملات معمول شاید 99 درصد مردم نخواهد داشت.

با این اوصاف گزارش امروز، جزئیات مهم این طرح را بررسی کرده است. ذکر این نکته ضروری است نسخه نهایی این مصوبه تا لحظه تنظیم این گزارش منتشر نشده و اطلاعاتی که در این گزارش استفاده شده، بر مبنای اطلاعات دریافتی از منابع آگاه است.

نقصان طرح های مقابله با سوداگران در سال های گذشته

به گزارش خراسان، در شرایطی که سال ها، برخی بانک ها اقدام به خلق پول بی ضابطه کرده و غیر از سال های اخیر، هیچ چیزی جلودار آن ها نبوده است، این نقدینگی سر از بازار دارایی هایی همچون زمین و مسکن، ارز، طلا و خودرو در آورده و کار را به جایی رسانده که بر خلاف مناسبات معمول اقتصادهای دنیا خرید برخی از این اقلام هم اینک به آرزویی برای برخی ها تبدیل شده است. علاج این پدیده اگر چه از یک سو ناظر به اصلاح نظام بانکی است اما در سوی دیگر به تکمیل نظام هایی از جمله نظام مالیاتی نیز باز می گردد. «مالیات بر عایدی سرمایه» در این باره، یک پایه مالیاتی مهم در دنیا برای جلوگیری از چرخه های سوداگرانه در اقتصاد است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این پایه مالیاتی برای اولین بار در سال 91 در فضای سیاست گذاری کشور به طور جدی مطرح شد اما به نظر می رسد به دلیل ماهیت آن که جلوی منافع بادآورده برخی ها را می گیرد، تا مجلس فعلی به ثمر ننشست. تا این که سرانجام دیروز مجلس، پس از یک مرتبه رفت و برگشت این طرح بین مجلس و شورای نگهبان، ایرادات این شورا را رفع کرد و امید می رود در صورت تایید نهایی شورای نگهبان، عصر جدیدی در حوزه مقابله با فعالیت های سوداگرانه در اقتصاد ایران آغاز شود.

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

رسالت امروز خود را اینگونه آغاز کرد: تل آویو همچنان در شوک قرار دارد

وزیر خارجه سابق لبنان  تاکید کرد: شوک راهبردی وارد شده از سوی تهران به تل آویو بی سابقه ، صریح و مستقیم بوده و  منجر به تغییر بسیاری از قواعد منازعه خواهد شد.  عدنان منصور در گفت و گو با «رسالت»  اظهار داشت : « شوک ناشی از عملیات ایران در واکنش به تجاوز رژیم صهونیستی به سفارت ایران در دمشق، از جنس هیجانی یا مقطعی نبوده است. ما با یک نقطه عطف راهبردی مواجه هستیم که بسیاری از مناسبات را تحت تاثیر خود قرار داده و خواهد داد.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که پاسخ صریحی نسبت به اقدام غیر قانونی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در دمشق خواهد داد اما تل آویو تصور این پاسخ صریح و وسیع را نمی کرد.ایران آنچه را که وعده داده بود در مدت زمانی کوتاه و با محاسبه ای  دقیق عملیاتی ساخت. »

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

جوان نوشت: دانشجوی ایرانی حامی دانشجوی اسرائیل‌ستیز امریکایی

دمل چرکین سیاست‌های دوگانه غرب در موضوعات حقوق بشری و انسانی بالاخره ترکید. بعد از ۴ هزار و ۸۰۰ ساعت جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، دانشگاه‌های امریکایی را خیزش سراسری در برگرفته و وجدان‌های بیدار دانشجویان مقابل سیاستمداران عاشق خون و جنایت ایستاد و گارد ساحلی هم فعلاً حریف آنان نشده است.

در روز‌های اخیر دانشگاه‌های امریکایی کلمبیا، ییل، نیویورک، ماساچوست، اموری، هاروارد، براون و میشیگان از جمله مراکزی هستند که دانشجویان با برپایی تجمعات و چادر‌هایی علیه سیاست‌های دولت امریکا شعار می‌دهند و خواستار پایان جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه هستند. این اعتراضات فقط محدود به دانشگاه‌های امریکا نیست و دانشجویان کشور‌های مختلف از ۴۰ کالج و دانشگاه از جمله دانشگاه‌های فرانسه، آلمان تا یونان و استرالیا در این خیزش حضور دارند؛ خیزشی که تلاش برای سرکوب آن موفق نبوده و تجمعات همچنان ادامه دارد. تجمعاتی که باید آن را خیزش نخبگان علیه عوام‌فریبی دولت امریکا در سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم صهیونیستی و تأمین سوخت ماشین جنگی این رژیم دانست. حنای ادعا‌های حقوق بشری امریکا دیگر رنگی حتی برای مردم این کشور ندارد.

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

در ادامه همشهری نوشت: نشانه‌های بی‌اثرشدن تحریم‌ها

فاز تازه تحریم‌سازی علیه ایران درحالی بار دیگر در دستور کار آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی قرار گرفته ‌است که تحولات سال‌های اخیر از ناکامی وضع‌کنندگان چنین رویکردی در قبال تهران حکایت دارد؛ موضوعی که دلایل آن را پیش از هر چیز باید در دیپلماسی فعال و چندوجهی دولت ‌سیزدهم جست‌وجو کرد. روندهای حاکم بر تحولات منطقه‌ای و جهانی مهر تأییدی است بر  تأکید اخیر رئیس‌جمهور ایران مبنی بر «تحریم‌ناپذیر» بودن ایران؛ موضوعی که اکنون دیگر مقام‌ها و تحلیل‌گران غربی نیز به آن اذعان دارند. همین چند روز قبل بود که خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» در تحلیلی با اذعان به شکست نظام تحریم‌ها، از بی‌میلی کاخ‌ سفید برای اعمال تحریم‌های نفتی علیه تهران خبر داد.

اعتراف ضمنی رسانه‌ها و مقام‌های غربی به شکست سیاست تحریمی علیه جمهوری‌ اسلامی در حالی است که طی سال‌های اخیر آمریکایی‌ها با همراهی تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) تلاش کرده‌اند با اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران در عرصه‌های مختلف، ازجمله نفتی، هسته‌ای، تسلیحاتی و...، ضمن پیشبرد راهبرد «منزوی‌سازی» ایران، جمهوری ‌اسلامی را به‌ سمت چالش‌ها و بحران‌های اقتصادی سوق دهند؛ رویکردی که با بررسی تحولات جاری در حوزه‌های مختلف  از ثبت «شکست بزرگ» در کارنامه راهبردهای تحریمی غرب علیه ایران حکایت دارد.

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

جام جم در صفحه نخست خود نوشت: تحقق پیش‌بینی یک بیداری

مجله «شارلی ابدو» که یک مجله فکاهی و هجوآمیز بود بار‌ها به مقدسات اسلامی و حتی مسیحیت توهین کرده بود و درون‌مایه مطالب این مجله تا حدود زیادی دین‌ستیزانه و نژادپرستانه است. این حمله توسط دو نفر به نام‌های سعید کواشی و شریف کواشی انجام می‌شد و علت آن را چاپ کاریکاتوری ازابوبکر البغدادی رهبرگروه تروریستی داعش در این نشریه اعلام کردند. چند روز بعد القاعده یمن مسئولیت حمله را به‌عهده گرفت و رهبر این گروه در پیامی اعلام کرد که مهاجمان به شارلی ابدو دستور داشتند که به خاطر «توهین به پیامبر اسلام» به دفتر این مجله حمله کنند. ماجرای شارلی ابدو موجب شد تا به چند مسجد و تعدادی از اماکن متعلق به مسلمانان در فرانسه حمله شود.

گروه‌های افراطی و نژادپرستانه حمله به فرانسه را بهانه‌ای یافتند تا جلوی موج مهاجرت از خارومیانه به کشور‌های اروپایی را بگیرند و روزانه صحنه‌های تحقیرآمیزی ازنحوه برخورد با مسلمانان در مرز‌های کشور‌های اروپایی از‌جمله یونان و صربستان منتشر می‌شد.

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

شرق صفحه اول خود را این‌گونه نوشت: غوغای واگن‌های چینی

قرار بود اعضای شورای شهر ادوار در روز شوراها به صحن علنی شورای شهر بیایند. شهر داران منتخب هــر دوره هم دعوت بودنــد. اما با یک پیامک این برنامه لغو میشود. برنامه‌ای که در 25 سالگی شوراهای شهر میتوانست اتفاق مهمی باشد.در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

در پایان فرهیختگان تیتر اصلی خود را این گونه نوشت: اعتراض دانشجویان به بزرگ‌ترین شارژر جنگ

 بالا گرفتن اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا از شرق تا غرب این کشور با ورود پلیس به محوطه این دانشگاه‌ها، اعتراضات را وارد فضای جدیدی کرده است. این اعتراضات که با هدف توقف جلوگیری از کمک‌های آمریکا به جنایات گسترده رژیم‌صهیونیستی در غزه صورت می‌گیرد، با خشونت پلیس آمریکا واکنش برخی دانشگاه‌های اتحادیه اروپا را نیز درپی داشته است. براساس ادعای رسانه‌های آمریکایی، دانشجویان و برخی اساتید و اعضای هیات‌علمی که در این اعتراضات حضور داشته‌اند، خواهان برقراری دائمی آتش‌بس در نوار غزه و همچنین تجدیدنظر در سیاست‌های ایالات‌متحده درقبال اسرائیل و لغو ارسال کمک‌های نظامی به این کشور هستند.

معترضان در دانشگاه کلمبیا همچنین گفته‌اند تا زمانی که این موسسه با مراکز آکادمیک اسرائیلی قطع رابطه نکند و تعهد ندهد که سرمایه خود را از نهادهای مرتبط با اسرائیل خارج خواهد کرد، به تجمعات خود پایان نمی‌دهند.

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

گزارشی از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شناسایی دو سویه جدید کرونا
شکایت خانواده شهدای حادثه خاش از آمریکا
تعرفه برق در سال ۱۴۰۳ تغییری نمی‌کند
اردوغان: اسرائیل متوقف نشود، به سراغ ترکیه می‌آید
پخش سریال جدید با بازی رضا شفیعی جم از ۲۹ اردیبهشت ماه
ستاره خارجی پرسپولیس در آستانه جدایی
بازداشت عامل اغفال دختر دانشجو در تهران
خبر خوش برای ۲ ستاره خارجی استقلال
توصیه‌هایی به دانش‌آموزان برای امتحانات
هواپیمای شخصی ترامپ در فرودگاه فلوریدا دچار سانحه شد
شرط حماس برای آنکه اسرای صهیونیست رنگ نور را ببینند
کری خوانی سنگین احمد خمینی برای پرسپولیسی‌ها + عکس
بهترین فیلم‌های کودکانه سال‌های اخیر که باید تماشا کنید
محرومیت یک فوتبالیست لیگ‌برتری به علت دوپینگ
کاهش یک هزار و ۷۵ واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
۴ گزینه ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس
جزئیات جشن بزرگ «امام رضایی‌ها»در پایتخت
نرم افزارهای مورد نیاز دانشجویان
۵ مکان دیدنی وان
چرخ خیاطی ژانومه بهترین انتخاب برای مصرف خانگی
نگهبانی در مشاغل و صنایع مختلف؛ وظایف و مسئولیت‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top